Home Blog

Een trekhaak monteren bij Trekhaakcentrum

0

Trekhaakcentrum staat bekend om het leveren van hoogwaardige trekhaakmontage oplossingen die het leven van autoliefhebbers en reis enthousiastelingen eenvoudiger maken. Of u nu een aanhanger wilt vervoeren, een paar fietsen mee op reis neemt, of u voorbereidt op een avontuurlijke wintersportvakantie, het begint allemaal met de juiste trekhaak. Bij Trekhaakcentrum begrijpen we dat uw auto een verlengstuk is van uw persoonlijke vrijheid. Daarom bieden we een breed scala aan trekhaken die speciaal zijn ontworpen om naadloos op uw voertuig aan te sluiten. Onze experts staan klaar om u te adviseren en ervoor te zorgen dat u de trekhaak vindt die perfect bij uw auto en levensstijl past.

Een trekhaak monteren bij Trekhaakcentrum betekent kiezen voor expertise en kwaliteit. Wij hebben jarenlange ervaring in het monteren van trekhaken voor alle typen voertuigen, inclusief hybrides en elektrische auto’s. Met een netwerk van specialisten door heel Nederland wordt u altijd snel en deskundig geholpen. Ons doel is om elke klant met een glimlach op weg te helpen. Daarbij hoort ook het aanbod van een gratis leenauto tijdens de montage, zodat uw dagelijkse activiteiten ongestoord kunnen doorgaan.

Gebruik onze trekhaakconfigurator

Trekhaak monteren: een investering in comfort en functionaliteit. Een trekhaak is niet zomaar een toevoeging aan uw voertuig; het is een upgrade die de functionaliteit en veelzijdigheid van uw auto verhoogt. Bij Trekhaakcentrum maken we het u gemakkelijk met onze gebruiksvriendelijke trekhaakconfigurator. Voer eenvoudig uw kenteken in en wij doen de rest. We identificeren de beste trekhaak voor uw auto en zorgen voor een naadloze installatie. Onze klanten waarderen vooral de transparantie en de aandacht voor detail die wij bieden tijdens het gehele proces van selectie en montage.

Trekhaak monteren is bij ons een zorgeloze ervaring. Wij nemen alle technische zorgen uit handen. Onze monteurs zijn niet alleen experts in standaard trekhaakmontages, maar zijn ook gespecialiseerd in complexere installaties zoals die voor campers en speciale voertuigen met verlengde chassis. Elke trekhaak die we installeren is een bewijs van onze toewijding aan veiligheid en kwaliteit. Of u nu een vaste trekhaak wenst of een afneembaar model, wij garanderen dat uw trekhaak stevig en betrouwbaar is.

Optimaliseer uw voertuig met een professionele trekhaakmontage

Een trekhaak monteren bij Trekhaakcentrum is een beslissing die veel van onze klanten maken na zorgvuldige overweging. U vraagt zich misschien af welke trekhaak het beste bij uw auto past, of hoe de montage precies in zijn werk gaat. Hieronder beantwoorden we enkele veelgestelde vragen over onze diensten, zodat u met vertrouwen kunt kiezen voor Trekhaakcentrum. Of u nu meer wilt weten over de voordelen van een vaste trekhaak versus een afneembare trekhaak, of specifieke vragen hebt over de compatibiliteit met uw voertuig, wij staan klaar om u te helpen. Ons team van specialisten is gemakkelijk bereikbaar en altijd bereid om uw vragen te beantwoorden, zowel telefonisch als persoonlijk in een van onze vestigingen.

De Kia EV6

Is de Kia EV6 een goede auto?
De Kia EV6 is een elektrische SUV die een beetje lijkt op Tony Stark uit de Iron Man-franchise, omdat hij, net als hij, stijlvol en glamoureus is, maar ook buitengewoon slim.

Het is een geheel nieuw model dat wordt verkocht naast alternatieven zoals de Nissan Ariya, Ford Mustang Mach-e en Volkswagen ID.4. Hij staat boven Kia’s andere elektrische SUV, de e-Niro, kost meer, maar oogt oogverblindend met gedurfde looks, betere prestaties en up-to-date technologie.

Als je een statement wilt maken, is de EV6 een goede manier om dat te doen. Zijn kenmerkende gezicht, brede heupen en hellend dak geven hem uitstraling, terwijl de gebogen lichtbalk rond de achterkant hem veel weg doet van een Aston Martin DBX. In tegenstelling tot de Aston begint de Kia echter vanaf iets meer dan £ 40.000.

Als het uiterlijk van de EV6 niets voor jou is, dan zal de nauw verwante Hyundai Ioniq 5 misschien meer aanspreken met zijn retro-cool. Maar wat maakt de Kia zo slim?

Welnu, er zijn twee dingen waardoor het opvalt naast vergelijkbare geprijsde alternatieven. De eerste is de zeer indrukwekkende maximale laadsnelheid van 350 kW. Als je een oplader kunt vinden die dat kan leveren, betekent dit dat hij in iets meer dan vier minuten 62 mijl aan actieradius kan toevoegen. Snel!

De tweede slimme functie is een zogenaamd voertuig-naar-laadsysteem (V2L). In eenvoudige bewoordingen betekent dit dat de auto huishoudelijke artikelen, zoals een waterkoker of magnetron, van stroom kan voorzien, of zelfs een andere EV kan opladen via de oplaadpoort. Dat zal erg handig zijn bij een stroomstoring.

Het interieur is niet zo dramatisch om in te zitten als de buitenkant om naar te kijken, maar het is modern en netjes ontworpen. Dubbele 12,3-inch schermen domineren het dashboard, dat er chic uitziet maar ook vrij eenvoudig te bedienen is. Het dashboard zelf heeft ook mooie texturen en sfeerverlichting, terwijl het nette ontwerp van de middenconsole deze look en feel interessanter maakt dan het interieur van een VW ID 4.

Hyundai Ioniq 5

0

Is de Hyundai Ioniq 5 een goede auto?
De Hyundai Ioniq 5 is een elektrische gezinsauto die mensen als de Volkswagen ID.4 en Ford Mustang Mach-e een bloedneus wil bezorgen.

Het is een vrij verbluffend uitziend ding, nietwaar? Het zijn allemaal vierkante lijnen en scherpe hoeken. In één oogopslag ziet het eruit als een soort retro, videogame-hatchback uit de late jaren ’80 die opnieuw is ontworpen voor de moderne tijd. Maar als je het in het metaal ziet, realiseer je je al snel dat de Ioniq 5 niet zomaar een hatchback is. Oh nee.

In werkelijkheid is hij zo groot als een gewone gezins-SUV. Het is een bedrieglijk grote auto, dit; maar dat betekent dat er binnen een ton ruimte is voor passagiers en bagage. En met een bereik tot 300 mijl heeft hij ook de benen om de afstand te overbruggen.

Open de deuren en u zult zien dat de cabine net zo stijlvol is als de buitenkant. Dit ziet er niet uit zoals een Hyundai waar we ooit eerder in hebben gereden – het zijn allemaal swish, hightech schermen en zachte, milieuvriendelijke materialen hier. Als je denkt dat Hyundai geen chic interieur kan doen, denk dan nog eens goed na. Natuurlijk zijn er een paar knoppen rond de plaats die nog steeds een beetje plakkerig aanvoelen, maar vergeleken met alternatieven zoals de ID.4 is deze Hyundai van een andere klasse.

Een gezonde dosis functie volgt ook al die vormen. De rijpositie is goed genoeg, het zicht is geweldig en er is een ton aan ruimte op de tweede rij voor langere passagiers. De bagageruimte van 531 liter heeft ook een goede maat, hoewel hij niet zo groot is als die van een Skoda Enyaq.

March for our Lives 2021

Kia e-Niro

De Kia e-Niro is een puur elektrische SUV met plaats voor vijf personen en een angstaanjagend bereik. Dus als u denkt dat elektrische voertuigen het beste kunnen worden overgelaten aan het leveren van melk, zult u misschien behoorlijk verrast zijn door hoe het is gegaan.

De Kia e-Niro is een van de mooiste EV’s die te koop zijn. De Kia e-Niro met groot bereik, die verkrijgbaar is in twee specificatieniveaus, 3 en 4 genaamd, torpedeert traditionele zorgen over elektrische auto’s en heeft een indrukwekkende actieradius van 282 mijl plus Kia’s zeven jaar garantie. Er is ook een middenklassemodel van 39 kWh, genaamd 2, met een nog steeds behoorlijk bereik van 180 mijl.

De e-Niro is zelfs zo indrukwekkend dat hij de Eco Award won tijdens de carwow Car of the Year-awards van 2019.

Natuurlijk zijn elektrische auto-concurrenten zoals de Nissan Leaf, Volkswagen ID.3 en de Hyundai Kona Electric (waarmee de e-Niro zijn elektrische technologie deelt) goedkoper, maar de e-Niro is praktischer en komt met een indrukwekkende lijst van standaard kit voor een redelijke prijs.

Je kunt de e-Niro zien boven de standaard Niro hybride en plug-in PHEV dankzij ontwerpaanpassingen, waaronder blauwe flitsen bij de dagrijlichten en rond de luchtinlaten. Het heeft ook verschillend vormgegeven lichtmetalen velgen die de aerodynamica en efficiëntie ten goede komen, en een opgevulde grille aan de voorkant waarin zich de oplaadpoort bevindt.

Is de Audi Q4 e-tron een goede auto?

De Audi Q4 e-tron is Audi’s aanval op de familie volledig elektrische SUV-markt, dus het neemt alternatieven aan zoals de Ford Mustang Mach-E, de Kia EV6, de Hyundai Ioniq 5 en natuurlijk de Volkswagen ID.4 en Skoda Enyaq – die beide mechanisch identiek zijn aan de onderkant.

Koop de versie met de grootste batterij van 77 kWh en je kunt er 317 mijl over doen voordat je hem weer moet opladen. Een kleinere batterij (52 kWh met een bereik van 211 mijl) is beschikbaar, en als je zin hebt, kun je een iets slanker, sportiever ogende Sportback-model hebben met een lagere daklijn en een scherp aflopende achterklep. Zie het als een auto voor de Instagram-generatie: gelikt, duur en erg trendy.

 Het is een behoorlijk goed uitziende auto in beide vormen. De neus is erg rechtop en naar de klif gericht, met de gebruikelijke massieve Audi-grille (hoewel hij natuurlijk geen grille nodig heeft…) en hij ziet er eerder gebeiteld uit dan de zachtere, ronder ogende Volkswagen ID.4.

Je krijgt slim ogende LED-koplampen, grote lichtmetalen velgen die van 19 tot 21 inch lopen, en de Sportback met schuin dak zorgt zeker voor wat meer pit op de weg.

Feeling refreshed

Binnenin is het allemaal erg eigentijds Audi – duur ogende materialen, een groot 10,1-inch touchscreen in het midden en een digitaal instrumentenpaneel van hetzelfde formaat om ervoor te zorgen dat het interieur zeer modern is. Over het algemeen voldoet de cabine aan de premium facturering van de badge, hoewel je hem zeker moet vergelijken met de Skoda Enyaq.

Toch is het goede nieuws dat de cabineruimte over het algemeen uitstekend is – de vlakke vloerindeling (de batterijen bevinden zich eronder) betekent dat de achterbank behoorlijk ruim is.

De Q4 ’40’ e-tron biedt de beste balans tussen bereik en prestaties. Ik zou voor de S Line-trim gaan, maar dan met een paar optionele extra’s.

Ga voor de mid-spec Q4 40 e-tron en je krijgt de grote 77kWh-batterij. Dat betekent dat je het langst mogelijke bereik van 317 mijl krijgt en het voelt behoorlijk stevig aan, maar niet uitzonderlijk snel.

Maar zelfs met dat vermogen is het niet zo leuk om te rijden – het is rustiger, zachter en verstandiger in de Audi-traditie. Zelfs de vierwielaangedreven 50 e-tron quattro is niet zo spannend. Als je op zoek bent naar scherpe bochten, gecombineerd met elektrisch vermogen, ga dan eens kijken naar de Ford Mustang Mach-E of de immer populaire Tesla Model 3.

Zoals bij de meeste elektrische auto’s, is het bereik in de echte wereld iets minder dan op het blikje staat. We waren gemiddeld 3 mijl per kWh, wat ongeveer 231 mijl tussen oplaadbeurten toelaat, wat niet al te armoedig is.

De Nissan e-NV200

0

De Nissan e-NV200 is een van de groeiende reeks elektrische bestelwagens die beschikbaar zijn in het Nederland. Hoewel er tal van grotere elektrische bestelwagens zijn om uit te kiezen, zoals de Volkswagen e-Transporter en Vauxhall Vivaro-e, zijn de enige rivalen van de e-NV200 van dit formaat de Renault Kangoo Z.E. en mogelijk de Renault ZOE Van. Verwacht wordt echter dat Citroën eind 2021 de vernieuwde Berlingo Electric op de markt zal brengen.

De e-NV200 is sinds 2013 te koop, maar werd in de tussentijd geüpdatet met de accu van de tweede generatie Nissan Leaf. Dat betekende dat het bereik met ongeveer 60% werd uitgebreid ten opzichte van het oude model, met een maximale afstand die nu wordt gegeven als 124 mijl. Er zit meer dan genoeg capaciteit in de 40 kWh-accu om de e-NV200 een dagtaak aan te kunnen, vooral in stedelijke gebieden.

Net als bij de Leaf wordt de e-NV200 geleverd met drie oplaadaansluitingen die in een klep in de neus van het busje kunnen worden gestoken. Voeg een wallbox-oplader toe aan uw huis of bedrijfspand wanneer u de bestelwagen koopt, en u kunt de batterij in zeven en een half uur volledig opladen, zodat opladen ’s nachts een makkie is.

Vanaf een standaard driepolig stopcontact duurt het meer dan 12 uur om volledig op te laden, terwijl aan de andere kant van het spectrum openbaar opladen met hoog voltage van een CHAdeMO-voeding de batterij in slechts 45 minuten van 10 tot 80% kan aanvullen. minuten. Lagere versies van de e-NV200 hebben deze mogelijkheid echter niet standaard.

Het uitrustingsniveau Visia geeft je een no-nonsense busje, met stalen wielen, schuifdeuren, een stalen tussenschot en achteraan geplaatste stalen dubbele deuren. Er is een standaard stereo-installatie, elektrische ramen, een USB-verbinding en Bluetooth, maar de enige concessie aan moderne technologie is standaard starten met een drukknop. U kunt echter een snellader toevoegen die past bij de modellen met hogere specificaties in het assortiment, terwijl u met het Heat Pack de cabine kunt voorbereiden terwijl het busje nog is aangesloten, waardoor de batterijcapaciteit wordt bespaard tijdens het rijden.

Acenta spec voegt standaard snelladen toe, evenals automatische airconditioning, een achteruitrijcamera, batterijverwarming en -koeling om het busje te helpen opladen, en cruisecontrol met snelheidsbegrenzer. Satnav is als optie verkrijgbaar. Stap over op Tekna-afwerking en navigatie is standaard, net als automatische lichten en ruitenwissers, terwijl 15-inch lichtmetalen velgen worden aangeboden om het uiterlijk van de e-NV200 te verfraaien.

Terwijl de e-NV200 dezelfde batterij en elektromotor gebruikt als de Leaf, deelt hij een platform met de oude Nissan Juke en Nissan Note. Het extra gewicht van de accu’s betekent dat de 107 pk sterke elektromotor een bescheiden in plaats van sprankelend tempo biedt, met een opgegeven tijd van 0-100 km/u van 14 seconden. Maar met veel koppel dat beschikbaar is vanuit stilstand, voelt de Nissan zich opgewekt van de lijn – verwacht alleen geen verzengende golf van acceleratie tot aan de snelheidslimiet.

Het gewicht van de batterijen is laag ingesteld, dus het heeft niet zo’n nadelig effect op het rijgedrag als je zou verwachten, maar de e-NV200 is nog steeds behoorlijk saai om te rijden. Licht sturen helpt bij het rijden op lage snelheden, terwijl de vering iets gedempt wordt door het extra gewicht van de accu’s, waardoor de elektrische bestelwagen iets comfortabeler is dan de dieselversie.

Mercedes eVito

0

Elektrische bestelwagens worden langzaam maar zeker prominenter op de Nederlandse markt, met een reeks nieuwkomers die de zaken eind 2020 en daarna zullen opschudden. In de middelgrote categorie behoren de zustermodellen van de PSA Group, de Citroën e-Dispatch, Peugeot e-Expert en Vauxhall Vivaro-e tot de grote spelers, maar er is ook een elektrische Volkswagen Transporter en deze elektrische versie van de populaire Vito van Mercedes.

Hij staat bekend als de eVito en past onder de grotere eSprinter en boven de toekomstige kleinere eCitan in het assortiment elektrische bestelwagens van het Duitse merk. Net als veel van zijn rivalen, is het op het eerste gezicht bijna onmogelijk om te onderscheiden van zijn tegenhanger met dieselmotor, met slechts enkele subtiele ‘elektrische’ badges om hem te onderscheiden van de standaard Vito.

Onder het metaal zijn de zaken nogal anders, met een 114 pk sterke elektromotor die stroom haalt uit een 41 kWh-batterij en de voorwielen aandrijft. Die batterij is ongeveer half zo groot als de batterij die wordt gebruikt in de Mercedes EQC SUV, maar Mercedes weet dat de beoogde klanten voor deze bestelwagen meer laadvermogen nodig hebben dan een groot bereik.

De batterij heeft een bruikbare capaciteit van 35 kWh en houdt voldoende lading om de eVito een officiële 93 mijl te laten rijden voordat hij moet worden bijgevuld. Veel langzamer, stop-start rijden in de stad zou de grens van 100 mijl kunnen overschrijden, terwijl omgekeerd, wanneer u op hoge snelheid op de snelweg rijdt, de batterij na ongeveer 80 mijl leeg zou kunnen raken.

De eVito wordt standaard geleverd met een Type 2-oplaadkabel, zodat hij stroom kan krijgen van de overgrote meerderheid van de wallbox-opladers voor huishoudelijk en industrieel gebruik, evenals de openbare opladers die te vinden zijn in parkeergarages en op snelwegen. Een volledige aanvulling van de batterij duurt ongeveer zes uur, waardoor het gemakkelijk is om ’s nachts op te laden.

Mercedes biedt de eVito aan in de carrosserielengtes L2 en L3 en de laadruimte is ongewijzigd ten opzichte van de overeenkomstige Vitos met dieselmotor, die respectievelijk 6,0 en 6,6 kubieke meter bedragen. Het laadvermogen voor twee modellen is 923 en 898 kg (meer dan de dieselvarianten aankunnen), hoewel het volledig laden van de eVito een behoorlijke impact zal hebben op het haalbare bereik.

Standaardkenmerken van het hele eVito-gamma zijn onder meer een aan de bovenzijde scharnierende achterklep, dubbele schuifdeuren aan de zijkant en een volledig stalen tussenschot dat onder de stoelen doorloopt voor wat extra laadlengte op vloerniveau. Accessoires die bij Mercedes verkrijgbaar zijn om de bestelwagen uit te rusten, zijn onder meer houten panelen, dakdragers en een intern reksysteem.

Vooraan zal de eVito heel vertrouwd aanvoelen voor iedereen die in een diesel Vito heeft gereden, afgezien van het ontbreken van een handmatige versnellingspook. In plaats daarvan is er een drive selector vergelijkbaar met wat je zou krijgen met een automatische versnellingsbak, evenals paddles achter het stuur om de kracht van de regeneratieve remfunctie van de bestelwagen aan te passen. Een driezitsindeling is standaard.

De eVito start geruisloos op en begint naar voren te kruipen als u uw voet van de rem haalt. Zoals vereist door de wetgeving, heeft het een geluidsgenerator die bij lage snelheden bromt om voetgangers en fietsers te waarschuwen voor zijn aanwezigheid. Als u sneller rijdt, wordt het bandengeluid merkbaar, maar het blijft veel stiller en meer ontspannend om te rijden dan een typische dieselbus.

Nissan Leaf

De Nissan Leaf is een redelijk goede manier om in het bezit te komen van een elektrisch voertuig, omdat hij sterke prestaties en een strak ontwerp heeft, hoewel je een behoorlijk bedrag extra moet uitgeven om het beste bereik te krijgen, let wel. have to remember on this journey is just be nice to everyone and always smile. Refreshingly, what was expected of her was the same thing that was expected of Lara Stone: to take a beautiful picture.

Voorbij zijn de dagen dat het kopen van een elektrische auto je markeerde als een soort auto-pionier. Niet meer; het hebben van een elektrische auto lijkt een beetje op het hebben van een herbruikbaar gezichtsmasker – je doet het juiste, maar je hoeft er niet over te schreeuwen.

 Dat gezegd hebbende, valt de Nissan Leaf op met zijn hoekige voorkant, gladde grilleloze bumper en optioneel contrasterend dak. Er zijn een paar subtiele blauwe highlights die verwijzen naar de elektrische referenties van de Leaf; allemaal heel subtiel. Een Volkswagen ID.3 roept waarschijnlijk nog meer ‘I am an electric car!’, als dat is wat je zoekt.

March for our Lives 2021

Het is een soortgelijk verhaal van binnen, waar je een vrij bescheiden, maar mooi ingedeelde hut zult vinden. Instapmodellen zien er vrij eenvoudig uit, maar auto’s met een hogere specificaties worden geleverd met enkele gedeeltelijk lederen stoelen met blauwe stiksels om de zaken een beetje op te fleuren.

Passend voor een futuristische elektrische auto, hoef je niet op zoek te gaan naar infotainment technologie van de Nissan Leaf. Sat-nav, smartphone mirroring en een digitaal bestuurdersdisplay zijn allemaal standaard. Het is alleen jammer dat het 8-inch touchscreen niet bijzonder responsief is.

Er zijn geen grote compromissen als het gaat om de passagiersruimte. Er is ruimte voor vier volwassenen om comfortabel te zitten – hoewel drie achterin meer krap is dan in een e-Golf – en de bagageruimte is behoorlijk groot voor een kleine gezinshatchback.

Overweeg de Nissan Leaf als u op zoek bent naar een goedkope elektrische auto die comfortabel is en een degelijke koffer heeft. Je hebt echter een plek nodig om hem ’s nachts op te laden.

De snelle off-the-line acceleratie voelt pittig aan

In tegenstelling tot sommige elektrische auto’s is de Nissan Leaf perfect in staat om ver genoeg weg te gaan voor een weekendje weg met vrienden. Het standaardmodel van 150 pk kan 270 km aan tussen oplaadbeurten, terwijl de topklasse Leaf e+ van 217 pk maar liefst 385 km aankan.

Thuis opladen van leeg naar vol met een 7 kWh-oplader duurt 6,5 uur, terwijl als u onderweg aansluit op een 50 kW-snellader, u in 60 minuten van 20% naar 80% op het standaardmodel en 90 minuten op de e+ versie. Als u het e+-model thuis oplaadt, kost het ongeveer € 10,- of ongeveer € 20,- goedkoper dan het tanken van een benzineauto met dezelfde actieradius.

Opel Corsa-e

Als je graag een kleine elektrische auto wilt, maar niet echt de behoefte voelt om de wereld te vertellen hoe revolutionair je bent, dan is de Opel Corsa-e misschien iets voor jou.

Terwijl alternatieven zoals de Honda e of Kia Soul EV een onderscheidende, eigenzinnige styling hebben om je te verleiden om mee te doen aan de volledig elektrische revolutie, ziet de Corsa-e er slim uit, maar heeft niet hetzelfde geavanceerde ontwerp. Dus als deze auto bij de Oscars zou zijn, zou hij voor de beste bijrol in aanmerking komen; het is goed, maar de mooiere kanshebbers zouden vechten om de hoofdrolspelers.

 De Opel Corsa-e is echter niet zonder zijn sterkwaliteiten. Met een geclaimd bereik van maximaal 336 km tussen oplaadbeurten, zal het snel op de rode loper rollen, terwijl mensen als de Mini Electric of Honda e nog steeds vastzitten met het opladen van hun batterijen in make-up. En, net als de gewone Corsa, heeft hij een keurig exterieurdesign, met een gedurfde grille en hippe led-koplampen aan de voorkant, evenals enkele scherpe vouwen langs de zijkanten en achterkant. Er zijn een paar ‘e’-badges langs de zijkant en aan de achterkant die aangeven dat dit een elektrische auto is.

Van binnen is de Corsa-e leuk genoeg. De zwarte kunststoffen zijn prima (maar een beetje saai naast de Peugeot e208) en het wordt geleverd met alle technologie die je maar wilt. Er is een 7-inch touchscreen-infotainmentsysteem dat behoorlijk scherp is; het wordt geleverd met navigatiesysteem, of u kunt Apple CarPlay en/of Android Auto gebruiken als u liever uw smartphone-apps gebruikt. Het is echter niet het meest intuïtieve systeem dat er is, zelfs niet als je upgradet naar het grotere 10-inch scherm in het Elite Nav-model met hogere specificaties.

Ruimte is meer een allegaartje. U zult geen problemen hebben om comfortabel op de voorstoelen te zitten en de bestuurder krijgt veel stoel- en stuurverstelling. Knijp echter in de rugleuning en je zult merken dat je knieën de rugleuningen van de voorstoelen strelen. De hoofdruimte is ook wat krap, maar niet slechter dan in de standaard Corsa. Aan de andere kant is de kofferbak van de Corsa-e even groot als die van de standaardauto dankzij de slimme plaatsing van de batterij. Dat betekent dat het niet de grootste is voor een auto van dit formaat, maar ook niet de kleinste.

De Opel Corsa-e deelt veel met de Peugeot e208. Dus technisch gezien lijken ze erg op elkaar. Hoewel de Peugeot er wat stoerder uitziet en het basismodel goedkoper is, heeft de Corsa-e standaard iets meer kit.

De Corsa-e heeft een elektromotor van 136 pk, krachtig genoeg om hem pittige prestaties te geven. Om de auto volledig op te laden, verwacht u ongeveer € 9,- te betalen als u thuis opwaardeert, hoewel dit varieert afhankelijk van hoeveel u voor uw elektriciteit betaalt. Het is echter nog steeds goedkoper dan een Corsa met een benzine- of dieselmotor om dezelfde afstand af te leggen.

de Corsa-e is een giller in de stad

Als je een wandlader van 7 kW hebt, duurt het meer dan 7 uur om de Corsa-e van leeg naar vol op te laden. Oh, en Opel installeert gratis een muuroplader bij je thuis. Je hebt maar ongeveer 30 minuten nodig om de Corsa-e-batterijen van leeg naar 80% volledig opgeladen te krijgen met behulp van een openbaar snellaadpunt.

Zoals bij alle elektrische auto’s, is er geen handmatige versie van de Corsa-e. U kunt echter schakelen tussen rijmodi met de keuze tussen Sport, Normaal en Eco. Sport zal de grootste grijns op je gezicht toveren, maar voor de meeste situaties zou de standaard Normale modus prima moeten zijn. Als je een zo indrukwekkend mogelijk rijbereik wilt hebben, schakel dan over naar de Eco-modus – hoewel het al het plezier uit het rijden met een EV zuigt. Het is een genot op het aftershow-feest, waarbij de besturing en acceleratie worden verdoofd om kracht te behouden.

Volkswagen Passat

0

Als het op wenselijkheid aankomt, is de Volkswagen Passat altijd een beetje ‘Championship’ geweest naast het ‘Premier League’-trio van executive sedans dat de Audi A4, BMW 3-Serie en Mercedes C-Klasse is. De waarheid is echter dat de VW meer ruimte en comfort biedt, evenals een vergelijkbaar niveau van technologie, allemaal voor een lagere prijs – alleen niet de badge.

Als een duif onder de pauwen is ook de Volkswagen Passat traditioneel conservatief qua ontwerp in vergelijking met deze auto’s – zelfs Skoda’s Superb – maar dit nieuwste model heeft een paar aanpassingen ondergaan om het fris te houden. Er is een nieuw grilledesign, voor- en achterbumpers, led-koplampen in het hele gamma, nieuwe kleuren en lichtmetalen velgen en een sportieve R-Line-afwerking met zwarte velgen en exterieurafwerking. Oh, en de Passat-badge is nu centraal op de kofferklep gemonteerd. Blijkbaar.

Binnenin zijn de zaken niet dramatisch veranderd, dus de Passat ziet er nog steeds geruststellend solide uit en voelt aan, zowel qua ontwerp als qua materialen. Er zijn nieuwe afwerkingen en stoffen, opnieuw ontworpen deurpanelen en sfeerverlichting, terwijl VW nu behulpzaam Passat in grote letters op het dashboard heeft geschreven voor het geval je bent vergeten waar je bent. Het is geen A4 van binnen, maar het voelt van binnen zeker van hogere kwaliteit dan een Superb.

Binnenin bevindt zich ook de derde generatie Volkswagen-infotainment met touchscreen, terwijl de Passat ook de nieuwste versie van de digitale wijzerplaten van VW krijgt. VW moet de exacte specificaties nog bevestigen, maar het dashboard zal waarschijnlijk in drie formaten (6,5, 8,0 en 9,2-inch) komen met Apple CarPlay en Android Auto, en zijn nu verbonden met online diensten, waardoor een scala aan diensten op aanvraag beschikbaar wordt. , inclusief de mogelijkheid om functies via uw smartphone te bedienen.

We hebben het systeem met het grootste scherm uitgeprobeerd, dat helder is, reageert op aanraken, knijpen en zoomen en een bestemming vasthouden is eenvoudig, waardoor het een van de beste touchscreen-systemen is die er zijn – hoewel we nog steeds de voorkeur geven aan BMW’s iDrive vanwege het gebruiksgemak . VW’s 11,7-inch digitale wijzerplaten zijn eveneens gemakkelijk te begrijpen en u kunt door drie-weergave-lay-outs bladeren, afhankelijk van hoe u uw informatie wilt weergeven.

Er is serieus badge-snobisme als het gaat om Audi, BMW en Mercedes, maar deze Passat is een extreem sterke executive sedan

De voorstoelen van de Volkswagen Passat zijn een zeer comfortabele plek om achterover te leunen en kilometers te maken tijdens een lange rit. De ruimte achterin is niet zo royaal als in een Skoda Superb, maar de zachtere centrale stoel van de VW maakt het beter om drie volwassenen naast elkaar te vervoeren. De bagageruimte van 586 liter is ook niet zo groot als die van de Skoda, maar is nog steeds enorm en veel groter dan die van een A4, 3 Serie of C-Klasse.

Er zijn niet minder dan acht motorkeuzes voor uw Passat: vier diesels, drie benzinemotoren en een GTE plug-in hybride. Afhankelijk van het model krijg je ook de keuze uit vierwielaandrijving en een automatische versnellingsbak. Als u niet veel kilometers maakt, heeft de 150 pk sterke 1,5-liter benzinemotor van VW de beste balans tussen vermogen en zuinigheid, of, als u veel snelwegkilometers aflegt, dan zal de 150 pk sterke 2,0-liter een verstandigere keuze blijken te zijn. het brandstofverbruikfront.

Zowel de privé- als de bedrijfswagen moeten echter rekening houden met de GTE. Hij combineert een 1,4-liter benzinemotor, een batterij van 13 kWh en elektromotoren, wat betekent dat hij volledig opgeladen ongeveer 55 kilometer kan afleggen op elektriciteit tot 130 km/u. Als dat is gebeurd, neemt de motor het over, of in de sportieve GTE-rijmodus werken de twee samen om pittige prestaties te leveren.

Maar snel met de Passat over landwegen rijden is niet bepaald leuk. Zijn zachte vering en vrij langzame besturing maken hem beter geschikt om comfortabel en stil over de snelweg te rijden, iets wat nog meer ontspannend wordt door VW’s optionele Travel Assist die met een druk op de knop accelereert, remt en stuurt om u op uw rijstrook te houden tot 130 km/u.

Hij is net zo comfortabel en gemakkelijk te besturen in de stad, wat allemaal resulteert in een zeer aan te bevelen executive saloon. De enige keuze die je moet maken, is of je de iets goedkopere en zelfs meer gerieflijke Skoda Superb wilt, maar zo niet, dan zul je niet teleurgesteld zijn.