Home Blog Pagina 3

Jen Kendall Kicked off American Airlines First Flight

0

The main thing that you have to remember on this journey is just be nice to everyone and always smile. Refreshingly, what was expected of her was the same thing that was expected of Lara Stone: to take a beautiful picture.

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we headed down to our homestay family’s small dining room for breakfast, where we enjoyed scrambled eggs, toast, mekitsi (fried dough), local jam and peppermint tea.

 We were making our way to the Rila Mountains, where we were visiting the Rila Monastery.

We wandered the site with busloads of other tourists, yet strangely the place did not seem crowded. I’m not sure if it was the sheer size of the place, or whether the masses congregated in one area and didn’t venture far from the main church, but I didn’t feel overwhelmed by tourists in the monastery.

Feeling refreshed

Headed over Lions Bridge and made our way to the Sofia Synagogue, then sheltered in the Central Market Hall until the recurrent (but short-lived) mid-afternoon rain passed.

Feeling refreshed after an espresso, we walked a short distance to the small but welcoming Banya Bashi Mosque, then descended into the ancient Serdica complex.

We were exhausted after a long day of travel, so we headed back to the hotel and crashed. I had low expectations about Sofia as a city, but after the walking tour I absolutely loved the place. This was an easy city to navigate, and it was a beautiful city despite its ugly, staunch and stolid communist-built surrounds. Sofia has a very average facade as you enter the city, but once you lose yourself in the old town area, everything changes.

If You Have It, You Can Make Anything Look Good

Clothes can transform your mood and confidence. Fashion moves so quickly that, unless you have a strong point of view, you can lose integrity. I like to be real. I don’t like things to be staged or fussy. I think I’d go mad if I didn’t have a place to escape to. You have to stay true to your heritage, that’s what your brand is about.

Peugeot 208e

De nieuwe Peugeot e-208 ziet er van binnen en van buiten net zo fantastisch uit als de benzine en diesel 208’s en is erg leuk om mee te rijden. Het is nog wel een prijzig karretje in vergelijking met zijn fossiele klonen. En achterin blijft het nog even krap bemeten. Als je de overstap naar een kleine elektrische auto wilt maken, kan de elektrische Peugeot e-208 een prima start zijn. Hij heeft een behoorlijk bereik, ziet er cool uit en is praktischer dan die van de rivaliserende Honda e of Mini Electric. De e-208 kan standaard snel worden opgeladen en via een app worden bediend. In feite lijkt de nieuwe e208 ook erg op de Opel Corsa-e Beide merken hebben hetzelfde moederbedrijf en zijn daaronder vrijwel hetzelfde. Sommige van de allereerste voertuigen waren EV’s, maar als je ze vergelijkt met het moderne elektrisch rijden in auto’s zoals de Peugeot e-208, is dat hetzelfde als de nieuwste iPhone met morse vergelijken. De nieuwe Peugeot e-208 is van buiten te herkennen aan exclusieve details, zoals: de grille in carrosseriekleur, de glanzend zwarte spatschermverbreders en de gepolijste 17 inch-lichtmetalen velgen met inserts die de aerodynamica verbeteren. Je kunt hem onderscheiden van de gewone 208 door zijn ‘e’-badge en speciale Peugeot-badge die van kleur verandert in verschillend licht. Het digitaal instrumentenpaneel  met touchscreen van 7 inch is standaard, inclusief DAB-radio en Bluetooth, maar nog belangrijker: Apple CarPlay en Android Auto en de mypeugeot app. Een optie (of standaard op GT-modellen) is een 10-inch versie van hetzelfde systeem die ook een ingebouwde navigatie bevat. In beide gevallen heeft het scherm een ​​hoge resolutie en zijn de menu’s redelijk eenvoudig te navigeren met e-208-specifieke energie-informatie inbegrepen, hoewel de kleine schermtoetsen tijdens het rijden moeilijk te raken zijn.

Wat is goed

  • Fatsoenlijk elektrisch bereik
  • Snelle oplaadstandaard van 100 kWh
  • Lage gebruikskosten

Wat is er niet zo goed

  • Veruit de duurste 208
  • Achterste ruimte is wat krap
  • Onhandig infotainmentscherm

De icockpit 3d van Peugeot valt echter niet te kloppen. De wijzerplaten, allure première, worden op verschillende lagen geprojecteerd om een ​​driedimensionaal effect te geven dat er fantastisch uitziet. Het geeft ook belangrijke informatie duidelijk weer en kan worden aangepast, zodat u kunt kiezen wat u wilt zien. De wijzerplaten van de e-208 verschillen enigszins van die van de standaard auto, ze geven informatie over energie, actieradius en lading weer. Ook een draadloze telefoonlader hoort bij de opties.

Ruimte is zoals je verwacht in dit formaat auto’s. Twee volwassenen zullen geen problemen hebben om comfortabel op de voorstoelen te zitten en de bestuurder krijgt optioneel een elektrisch verstelbare stoel. Hollandse volwassenen op de achterbank zullen echter merken dat hun knieën de rugleuningen van de voorstoelen raken. Het heeft ook nadelen om het langste volk ter wereld te zijn. De kofferbak van de nieuwe e208 doet niet onder voor die van een standaardauto dankzij de slimme plaatsing van de accu.

Tesla 3 review

Tesla Model 3 recensie

De Tesla Model 3 is weliswaar Tesla’s goedkoopste elektrische auto, maar in veel opzichten ook de beste. Dat gezegd hebbende is dit langverwachte Tesla model nog steeds duurder dan veel alternatieve sloepen die rijden op benzine en diesel.

Is de Tesla Model 3 een goede auto?

Het geesteskind van Elon Musk wil de wereld laten zien dat elektrische auto’s met een grote actieradius vandaag realiteit zijn.

Omdat het broertje van de Model S geen conventionele motor heeft zoals de BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse en Audi A4 en dus niet hoeft te koelen, is een grille op de elektrische auto Tesla Model 3 overbodig. In plaats daarvan is er niet veel meer dan een slanke inlaat, een paar mistlampen en een kentekenplaat aan de voorkant. Mooi of lelijk? Een mooie grille kan een smoel geven en een auto verkopen, denk aan een Alfa, BMW, Aston Martin of Mercedes. Maar misschien is het gewoon wennen aan een voorkant zonder grille.

In het dashboard van de auto zit de echte revolutie van de Tesla Model 3. Het interieur van de Tesla Model 3 is bijna volledig verstoken van knoppen of wijzerplaten van welke aard dan ook. In plaats daarvan bedien je vrijwel alles via het 15 inch touchscreen. Het is dan ook een goede zaak dat het scherm gemakkelijk te lezen is, redelijk verstandig is ingedeeld en snel op uw invoer reageert.

De rest van de cockpit van de Tesla Model 3 ziet er in vergelijking een beetje eenvoudig uit, maar hij voelt nu in ieder geval behoorlijk solide aan – wat niet altijd het geval is geweest bij Tesla auto’s.

Volkswagen ID.3 review

De Volkswagen ID3 is een nieuwe elektrische auto met een indrukwekkende actieradius en veel binnenruimte. Het is echter niet zo luxueus als een Golf en sommige knoppen en schakelaars zijn vervelend om te gebruiken.

3 must haves voor je auto!

0

Gadgets zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. We gebruiken ze zowat altijd en overal. Met de mooiste, hipste of duurste gadgets wordt dan ook maar al te graag gepronkt. Ook je auto kan je de dag van vandaag uitrusten met heel wat moderne snufjes. De lijst is eindeloos, maar wij bezorgen jullie alvast onze favoriete top drie!

Gadget voor de zware voet: de radarklikker

Hoewel het in Nederland eigenlijk al sinds 2004 verboden is, is dit apparaatje erg geliefd (vooral bij de fanatieke hardrijder dan). Deze toestellen vertellen je waar je een radar kan tegenkomen of verstoren zelfs het signaal van die radar. Een van de meest geliefde modellen is de Sting Card. Voor een duizend euro beschik je over dergelijk toestel. Boete’s uitsparen was nog nooit zo handig op deze manier. Maar,betrapt worden heeft grote gevolgen. Naast de inbeslagname, kan je je aan een behoorlijke boete verwachten. Met een beetje pech ben je ook meteen je rijbewijs kwijt. Of je dat risico wil nemen, bepaal je dan ook helemaal zelf. Handig alternatief zijn de radarindicatoren. Deze indicatoren zijn in de meeste landen wel toegestaan en zijn meteen ook een stuk voordeliger.

Gadget voor de scenarist: de dashcam 

Je ziet ze wel vaker voorbij komen op sociale media: filmpjes van extreem weggebruik gefilmd met een zogehete dashcam. Zo een dashcam is niet alleen leuk voor het (toevallig) vastleggen van bizar weggebruik. Dit snufje komt namelijk ook zeer goed van pas wanneer je betrokken raakt bij een ongeluk. Het beeldmateriaal kan je immers helpen aantonen wie het ongeval veroorzaakte. Moderne Dashcams beschikken tevens over extra technologie zoals motion detection en signalisering van flitspalen.

Gadget voor het feestbeest: de alcoholtester

Behoud je graag een nuchtere kijk op het wegverkeer, dan is de alcoholtester ongetwijfeld je nieuwe favoriete item. We hebben immers allemaal wel eens een momentje waarbij we mogelijks net iets te diep in het glas hebben gekeken. De alcoholtester standaard in de auto hebben liggen, betekent dat je zelf een correcte inschatting kan maken van je vermogen tot rijden op dat ogenblik. Ideaal voor de verantwoordelijke wegbestuurder die liever niemand in gevaar brengt. 

Van ludiek tot high-tech

Natuurlijk is de lijst van snufjes veel groter. Zo heb je tegenwoordig een handige mini-stofzuiger voor de echte kruimeldieven of een auto-luchtmatras voor de echte nachtuilen. Of het nu ludiek is, of net high-tech… Even google raadplegen en je vindt ongetwijfeld een gadget dat perfect bij je aansluit.

Het meest aanwezige automerk in Nederland

0

Dit blog klinkt als een spelletje met de kinderen tijdens een lange autorit. Kijk uit het raam; en welk merk auto zie je het meest? In de tijd dat ik kind was won Opel met vlag en wimpel. Maar hoe zit dat nu? Welke fabrikant heeft het grootste marktaandeel?

De top van AutoRAI

De top vijf; Kia Niro, Kia Picanto, Volkswagen Golf, Ford Focus en als aller populairst de Volkswagen Polo. Opel haalt dankzij de Karl nog net de top tien. Maar de tijd dat de Opel Kadet absoluut winnaar was is dus voorbij. Volkswagen Polo adverteert de auto als ‘veelzijdig en sportief’ en zo kon je vroeger weinig auto’s omschrijven. Misschien is dat de reden van verlies om mee te doen aan de top van de meest verkochte auto’s? Maar mogelijk komt het omdat de Volkswagen Polo uitgeroepen is tot zakenauto van het jaar 2020.

Infotainmentsysteem

Een auto is er om in te rijden. Een auto moet je kunnen starten, er mee wegrijden en de auto moet blijven rijden. Misschien was dit vroeger het enige van belang met een auto. En hebben we nu meer eisen. Ieder gangbaar merk is goed en betrouwbaar, doet wat het moet doen, dus we kijken naar andere zaken. Maar daarin gaan ook al veel fabrikanten mee; elke auto wordt volledig compleet verkocht. Dus in iets onderscheidt de Volkswagen Polo zich. Is het de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden? Het infotainmentsyteem? Of komt het omdat een Volkswagen uiterst degelijk is en daardoor waardevast? Of is de Volkswagen Polo zo populair omdat die auto het heel ouderwets gewoon altijd doet wat het moet doen.

Frappant detail

Opvallend is dat uitgerekend Volkswagen al flink wat jaren slecht in het nieuws is. En toch leveren zij de meest populaire auto. Het is bekend dat als de merknaam maar vaak genoeg genoemd wordt, dan krijgt het meer naamsbekendheid; ook als het negatief in het nieuws is. Zal dat een reden zijn? Dat dankzij het gesjoemel met de dieselmotoren Volkswagen gigantisch veel publiciteit heeft gekregen t.o.v. de andere merken. Dit zou een stunt zijn; dan is de Volkswagen Polo helemaal niet de beste auto, dan heeft het marketing technisch heel veel geluk gehad.

Prima

Dankzij de vele vergelijkingstesten, maar ook door de autosport, zijn auto’s goed en veilig. Daaronder valt dan ook de top van de meest populaire wagens. En dan wordt het een ander verhaal. Kom je niet tot een keuze omdat je het bedrijf je meer aanspreekt? Of zit het niet in de imago van het voertuig? En hierdoor is het gissen naar de redenen waarom de meest populaire auto zo de meest favoriet kan worden.