De Nissan Leaf is een redelijk goede manier om in het bezit te komen van een elektrisch voertuig, omdat hij sterke prestaties en een strak ontwerp heeft, hoewel je een behoorlijk bedrag extra moet uitgeven om het beste bereik te krijgen, let wel. have to remember on this journey is just be nice to everyone and always smile. Refreshingly, what was expected of her was the same thing that was expected of Lara Stone: to take a beautiful picture.
Voorbij zijn de dagen dat het kopen van een elektrische auto je markeerde als een soort auto-pionier. Niet meer; het hebben van een elektrische auto lijkt een beetje op het hebben van een herbruikbaar gezichtsmasker – je doet het juiste, maar je hoeft er niet over te schreeuwen.
Dat gezegd hebbende, valt de Nissan Leaf op met zijn hoekige voorkant, gladde grilleloze bumper en optioneel contrasterend dak. Er zijn een paar subtiele blauwe highlights die verwijzen naar de elektrische referenties van de Leaf; allemaal heel subtiel. Een Volkswagen ID.3 roept waarschijnlijk nog meer ‘I am an electric car!’, als dat is wat je zoekt.
Het is een soortgelijk verhaal van binnen, waar je een vrij bescheiden, maar mooi ingedeelde hut zult vinden. Instapmodellen zien er vrij eenvoudig uit, maar auto’s met een hogere specificaties worden geleverd met enkele gedeeltelijk lederen stoelen met blauwe stiksels om de zaken een beetje op te fleuren.
Passend voor een futuristische elektrische auto, hoef je niet op zoek te gaan naar infotainment technologie van de Nissan Leaf. Sat-nav, smartphone mirroring en een digitaal bestuurdersdisplay zijn allemaal standaard. Het is alleen jammer dat het 8-inch touchscreen niet bijzonder responsief is.
Er zijn geen grote compromissen als het gaat om de passagiersruimte. Er is ruimte voor vier volwassenen om comfortabel te zitten – hoewel drie achterin meer krap is dan in een e-Golf – en de bagageruimte is behoorlijk groot voor een kleine gezinshatchback.
Overweeg de Nissan Leaf als u op zoek bent naar een goedkope elektrische auto die comfortabel is en een degelijke koffer heeft. Je hebt echter een plek nodig om hem ’s nachts op te laden.
De snelle off-the-line acceleratie voelt pittig aan
In tegenstelling tot sommige elektrische auto’s is de Nissan Leaf perfect in staat om ver genoeg weg te gaan voor een weekendje weg met vrienden. Het standaardmodel van 150 pk kan 270 km aan tussen oplaadbeurten, terwijl de topklasse Leaf e+ van 217 pk maar liefst 385 km aankan.
Thuis opladen van leeg naar vol met een 7 kWh-oplader duurt 6,5 uur, terwijl als u onderweg aansluit op een 50 kW-snellader, u in 60 minuten van 20% naar 80% op het standaardmodel en 90 minuten op de e+ versie. Als u het e+-model thuis oplaadt, kost het ongeveer € 10,- of ongeveer € 20,- goedkoper dan het tanken van een benzineauto met dezelfde actieradius.